Agostini, Daniele
Agostini, Daniele
Psicologia e scienze cognitive (29/10/12-)
"A livello formativo è stata la parte migliore della mia vita”. Università e studenti con percorsi migratori
2023-01-01 Picasso, Federica; Agostini, Daniele; Serbati, Anna
A model for AI in Technology Enhanced Assessment and Formative Assessment processes
2024-01-01 Picasso, Federica; Agostini, Daniele; Serbati, Anna
Augmented reality learning: pedagogical aspects and technologies for a future methodological framework
2016-01-01 Petrucco, Corrado; Agostini, Daniele
Didattica a distanza nella Scuola Primaria: uno Studio di Caso sul tema delle relazioni fra insegnanti, studenti e genitori durante il lockdown per Covid19
2021-01-01 Petrucco, Corrado; Agostini, Daniele; Bellettato, Elisa
Differenze di genere nella percezione e valutazione delle fake news: uno studio di caso con studenti di scuola secondaria di secondo grado
2020-01-01 Agostini, Daniele; Petrucco, Corrado
Dipendenza da smartphone e risultati universitari: c’è una connessione? Alcuni spunti di riflessione per la didattica e primi dati da uno studio esplorativo
2022-01-01 Agostini, Daniele; Petrucco, Corrado
Drawings as a tool for assessing Mixed Reality Mobile Learning experiences: a case study on heritage education in Italian primary school
2023-01-01 Agostini, Daniele
Drawings as a tool for assessment of cultural heritage understanding: a case study in a Mixed Reality Learning experience
2020-01-01 Agostini, Daniele; Petrucco, Corrado
Educare al patrimonio culturale con la Mobile Augmented Reality
2016-01-01 Petrucco, Corrado; Agostini, Daniele
Educational Leadership for Academic Development: Practices and Reflections at University of Trento
2024-01-01 Serbati, Anna; Agostini, Daniele; Maniero, Sabrina; Picasso, Federica; Venuti, Paola; Felisatti, Ettore
I Large Language Model sono capaci di valutare i compiti scritti degli studenti? Uno studio pilota in Università
2024-01-01 Agostini, Daniele
Large Language Models for Sustainable Assessment and Feedback in Higher Education: Towards a Pedagogical and Technological Framework
2024-01-01 Agostini, Daniele; Picasso, Federica
Le tecnologie Mixed Reality per l’apprendimento
2022-01-01 Agostini, Daniele
Pratiche collaborative nell’insegnamento universitario e il ruolo delle tecnologie. Primi risultati di una scoping review
2022-01-01 Noguera Fructuoso, Ingrid; Agostini, Daniele; Serbati, Anna
Problematic Smartphone Use and University Students’ Academic Performance
2023-01-01 Petrucco, Corrado; Agostini, Daniele
Progetto di sperimentazione didattica: geolocalizziamo la Grande Guerra. Percorsi e trincee sul fronte del Monte Grappa e del Fiume Piave
2018-01-01 Agostini, Daniele; Piva, Manlio
Promoting Outdoor Cultural Heritage Education with Mobile Mixed-Reality Learning Tools: Two Case Studies in Italy and Great Britain
2019-01-01 Agostini, Daniele
Scaffolding in Flexible Learning Environments. Public Guidelines and Actions.
2024-01-01 Agostini, Daniele; Picasso, Federica; Perzolli, Silvia; Serbati, Anna; Venuti, Paola
Scaffolding of Technology, Self-regulation and Inclusion in FLeD Teachers’ Training
2024-01-01 Agostini, Daniele; Serbati, Anna; Picasso, Federica; Perzolli, Silvia; Venuti, Paola
Shifting from Traditional to Alternative Assessment Methods in Higher Education: A Case Study of Norwegian and Italian Universities
2024-01-01 Lazareva, Alexandra; Agostini, Daniele