Picasso, Federica
Picasso, Federica
Psicologia e scienze cognitive (29/10/12-)
"A livello formativo è stata la parte migliore della mia vita”. Università e studenti con percorsi migratori
2023-01-01 Picasso, Federica; Agostini, Daniele; Serbati, Anna
A model for AI in Technology Enhanced Assessment and Formative Assessment processes
2024-01-01 Picasso, Federica; Agostini, Daniele; Serbati, Anna
Academic Development Strategies to Support Teaching and Learning Processes Integrated with Technologies: Lessons Learnt at University of Trento
2023-01-01 Serbati, Anna; Venuti, Paola; Maniero, Sabrina; Picasso, Federica.
Advancements in technology-enhanced assessment in tertiary education
2024-01-01 Agostini, Daniele; Lazareva, Alexandra; Picasso, Federica
Advancing Critical Data and AI Literacies Through Authentic and Real-World Assessment Design Using a Data Justice Approach
2024-01-01 Picasso, Federica; Atenas, Javiera; Havemann, Leo; Serbati, Anna
Alternative Assessment and Technology Enhanced Assessment practices: Research to inform Faculty Development processes
2024-01-01 Doria, Beatrice; Picasso, Federica
Analisi dei bisogni formativi dei docenti universitari: una ricerca qualitativa presso l’Università di Trento per costruire processi di sviluppo professionale
2023-01-01 Maniero, Sabrina; Serbati, Anna; Picasso, Federica; Venuti, Paola.
Azioni di sistema per lo sviluppo professionale dei docenti e l’innovazione didattica all’Università di Trento
2023-01-01 Serbati, Anna; Venuti, Paola; Coppola, Maria Micaela; Picasso, Federica.
Educational Leadership for Academic Development: Practices and Reflections at University of Trento
2024-01-01 Serbati, Anna; Agostini, Daniele; Maniero, Sabrina; Picasso, Federica; Venuti, Paola; Felisatti, Ettore
Esperienze di tirocinio didattico nella laurea triennale in Chimica e Tecnologie Chimiche
2021-01-01 Di Carro, Marina; Garbarino, Sara; Ianni, Carmela; Picasso, Federica
Il voto: Sostenitore o nemico del processo di apprendimento? Evidenze dalla letteratura
2023-01-01 Picasso, Federica; Doria, Beatrice; Serbati, Anna; Grion, Valentina; Lipnevich, Anastasiya.
Inquiry Based Learning in practice to enhance an Immunological Biotechnologies laboratory experience
2023-01-01 Tavano, Regina; Picasso, Federica; Lotti, Antonella
La professionalità dell’instructional designer per l’innovazione didattica. Un’esperienza di faculty development presso l’Università di Genova
2023-01-01 Masini, Michele; Piccinno, Tommaso; Picasso, Federica; Botto, Matteo; Garbarino, Sara; Lampugnani, Paola Alessia.
Large language models for sustainable assessment and feedback in higher education
2024-01-01 Agostini, Daniele; Picasso, Federica
Large Language Models for Sustainable Assessment and Feedback in Higher Education: Towards a Pedagogical and Technological Framework
2024-01-01 Agostini, Daniele; Picasso, Federica
Learning outcomes and constructive alignment in the Mega-Universities Syllabi: which “promises” to students? Risultati d’apprendimento e allineamento costruttivo nei Syllabi dei MegaAtenei: quali “promesse” per studentesse e studenti?
2022-01-01 Serbati, Anna; Picasso, Federica; Doria, Beatrice; Grion, Valentina
L’analisi del fabbisogno formativo in sanità: il caso di Regione Liguria
2020-01-01 Lotti, Antonella; Carbonifero, Laura; Carozzo, Stefano; Falcone, Valentin; Picasso, Federica; Martucci, Gianfranco.
L’Università di Genova e la formazione dei docenti durante l’emergenza Covid-19. L’esperienza del TIDA - Team di Innovazione Didattica di Ateneo.
2023-01-01 Botto, Matteo; Garbarino, Sara; Lampugnani Paola, Alessia; Masini, Michele; Picasso, Federica; Piccinno, Tommaso.
Pratiche di assessment e feedback supportate dalla tecnologia. Una ricerca qualitativa a livello nazionale per orientare processi di sviluppo professionale dei docenti universitari.
2024-01-01 Picasso, Federica; Serbati, Anna; Venuti, Paola
Pratiche valutative post-pandemia: esplorazione di processi di Technology Enhanced Assessment tra i docenti italiani
2022-01-01 Picasso, Federica; Doria, Beatrice; Grion, Valentina; Venuti, Paola; Serbati, Anna.