Martini, Umberto
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 8.697
EU - Europa 6.282
AS - Asia 3.086
SA - Sud America 650
AF - Africa 70
OC - Oceania 15
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 5
AN - Antartide 1
Totale 18.806
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 8.587
IT - Italia 3.306
SG - Singapore 1.722
CN - Cina 811
UA - Ucraina 564
BR - Brasile 535
RU - Federazione Russa 404
FR - Francia 338
SE - Svezia 314
DE - Germania 254
FI - Finlandia 233
LV - Lettonia 201
VN - Vietnam 193
GB - Regno Unito 171
BG - Bulgaria 143
CA - Canada 67
ES - Italia 62
NL - Olanda 60
IN - India 56
HK - Hong Kong 38
TR - Turchia 38
ID - Indonesia 36
AR - Argentina 35
ZA - Sudafrica 31
IE - Irlanda 30
BD - Bangladesh 29
MX - Messico 29
PL - Polonia 28
AT - Austria 27
JP - Giappone 25
PH - Filippine 24
UY - Uruguay 19
CH - Svizzera 18
EC - Ecuador 17
IQ - Iraq 16
PT - Portogallo 16
CO - Colombia 14
RO - Romania 14
BE - Belgio 11
GR - Grecia 11
HR - Croazia 10
AL - Albania 9
IL - Israele 9
CL - Cile 8
JO - Giordania 8
KR - Corea 8
LT - Lituania 8
NO - Norvegia 8
NZ - Nuova Zelanda 8
TW - Taiwan 8
UZ - Uzbekistan 8
VE - Venezuela 8
AU - Australia 7
MA - Marocco 7
SI - Slovenia 7
AE - Emirati Arabi Uniti 6
CM - Camerun 6
CZ - Repubblica Ceca 6
PE - Perù 6
PK - Pakistan 6
PY - Paraguay 6
RS - Serbia 6
MY - Malesia 5
DK - Danimarca 4
EG - Egitto 4
EU - Europa 4
IR - Iran 4
KE - Kenya 4
MD - Moldavia 4
NP - Nepal 4
SA - Arabia Saudita 4
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 4
SM - San Marino 4
AZ - Azerbaigian 3
BY - Bielorussia 3
DZ - Algeria 3
HU - Ungheria 3
KZ - Kazakistan 3
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 3
PA - Panama 3
SY - Repubblica araba siriana 3
BH - Bahrain 2
CR - Costa Rica 2
DO - Repubblica Dominicana 2
ET - Etiopia 2
GE - Georgia 2
GT - Guatemala 2
KG - Kirghizistan 2
NG - Nigeria 2
RE - Reunion 2
TH - Thailandia 2
TN - Tunisia 2
TT - Trinidad e Tobago 2
AM - Armenia 1
AO - Angola 1
AQ - Antartide 1
BB - Barbados 1
BN - Brunei Darussalam 1
BO - Bolivia 1
CI - Costa d'Avorio 1
Totale 18.790
Città #
Jacksonville 1.155
Singapore 1.086
Chandler 995
Ashburn 611
Dallas 465
Fairfield 407
Santa Clara 377
Columbus 364
San Mateo 338
Trento 303
Princeton 286
Beijing 270
Wilmington 257
Woodbridge 233
Ann Arbor 230
Moscow 222
Rome 212
Seattle 211
Milan 208
Riga 201
Houston 163
Naples 154
Cambridge 141
Sofia 140
New York 124
Los Angeles 123
Dearborn 108
Lawrence 85
Boardman 73
Buffalo 72
Munich 70
Verona 69
Ho Chi Minh City 67
Helsinki 60
Bari 58
Hefei 53
Palermo 53
Venice 50
São Paulo 46
Bremen 45
Turin 45
Council Bluffs 42
Salerno 41
Bologna 38
Hanoi 38
Padova 37
San Diego 37
Como 36
Düsseldorf 35
Redondo Beach 34
London 33
Norwalk 32
Bolzano 31
Florence 31
Catania 29
Toronto 27
Brescia 24
The Dalles 23
Rio de Janeiro 22
Trieste 22
Valencia 21
Chicago 20
Falls Church 20
Warsaw 20
Genoa 19
Hong Kong 19
Bergamo 18
Nanjing 18
Paris 17
Andover 16
Reggio Emilia 16
Turku 16
Vicenza 16
Brooklyn 15
Jakarta 15
Montevideo 15
Venezia 15
Belo Horizonte 14
Des Moines 14
Montreal 14
Napoli 14
Pescara 14
Shanghai 14
Johannesburg 13
Torino 13
Changsha 12
Fisciano 12
Frankfurt am Main 12
Kunming 12
Perugia 12
Phoenix 12
Udine 12
Ancona 11
Dong Ket 11
Lucena City 11
Modena 11
Rovereto 11
San Benedetto del Tronto 11
Stockholm 11
Taranto 11
Totale 11.420
Nome #
Management e marketing delle destinazioni turistiche territoriali: metodi, approcci e strumenti 892
Il territorio come destinazione turistica 453
Destination marketing 272
4L tourism (landscape, leisure, learning and limit): responding to new motivations and expectations of tourists to improve the competitiveness of Alpine destinations in a sustainable way 265
Da luoghi a destinazioni turistiche: ipotesi di destination management nel turismo alpino 262
The coordinating DMO or coordinators in the DMO? – An alternative perspective with the help of network analysis 230
Marketing relazionale e nuove modalità di generazione del valore per il cliente attraverso la creazione della fiducia 206
Community Participation, Natural Resource Management and the Creation of Innovative Tourism Products: Evidence from Italian Networks of Reserves in the Alps 194
Destinations and destination management in the Alps: A proposal for a classification scheme in the light of some ongoing experiences 191
Il turismo nella prospettiva dello sviluppo sostenibile 185
Le logiche di co-creation nei processi di coinvolgimento valoriale: un’analisi esplorativa nel settore del fashion italiano 182
Logics and interlocking directorships in a multi-stakeholder system 178
A Method for the Classification of Relationships and Information Needs of Tourist Destination Players 169
Governing Sustainable Tourism: European Networked Rural Villages 166
L’identificazione dei sistemi turistici locali mediante il modello del distretto industriale: il caso delle Dolomiti e del lago di Garda 159
A modular approach to quality evaluation of tourist destination web sites: the quality model factory 158
Project networks and the reputation network in a community destination: Proof of the missing link 157
Creating Tourist Experiences in European Alpine Areas: Beyond Mass Tourism 150
Hotel Profiles Based on Environmental Management Practices: Evidence from a Study at an Alpine Destination 150
Defining internet marketing strategies for Alpine tourist destinations. Lessons from an empirical research study of the Dolomites area 147
Minority languages as sustainable tourism resources: From Indigenous groups in British Columbia (Canada) to Cimbrian people in Giazza (Italy) 146
Scelte strategiche e pratiche ambientali nelle Pmi alberghiere: verso un nuovo modello di business sostenibile 145
Awareness and exploitation of the potential of the Web by SMTEs: the case of alpine hotels in Italy and France 143
Local networks, stakeholder dynamics and sustainability in tourism. Opportunities and limits in the light of stakeholder theory and SNA 143
Management dei sistemi territoriali: gestione e marketing delle destinazioni turistiche 142
La domanda di turismo responsabile e di eco-turismo in Italia. Un'indagine esplorativa sui turisti CTS 141
Metodologia della ricerca 135
La mobilità sostenibile tra destination management e mobility management. Un’analisi esplorativa in Alto Adige 134
A managerial approach for the sustainability of tourism development and destination competitiveness 132
Community participation and stakeholder engagement in natural resource management. An opportunity for the co-creation of sustainable tourism products 128
Dualism of the Tourist business and Information System for SMTEs: A new approach 123
ANALISI E PROSPETTIVE DEL FAMILY BUSINESS NEL SETTORE TURISTICO-ALBERGHIERO NELL'ARCO ALPINO 122
Roles and opinions of primary and secondary stakeholders within community-type destinations 121
Strategie di brand management nelle destinazioni alpine community 120
Destination management e governo del territorio 120
From Reconstruction and Analysis of Tourist Profiles to some Suggestions to Destination Management: an empirical Research in the Dolomites Area 120
Integrated Planning of Sustainable Tourism and Mobility. A tourism traffic analysis in Italy’s South Tyrol region 119
The bottom-up approach and PPPs as key-drivers in the creation of sustainable tourism products: Evidence from a community destination 119
Approccio alla sostenibilità, governance e competitività delle destinazioni turistiche: stato dell'arte e prospettive 118
Intelligent Governance for Rural Destinations: Lessons from Europe 118
Competenze e formazione per un turismo che cambia 116
Celebrity endorsement e brand equity nell'outdoor-mountaineering 115
Il nomadismo digitale come fenomeno turistico: analisi sull'attrattività dei borghi italiani e sulle opportunità di valorizzazione dei territori 114
Comportamenti e scelte del turista fai-da-te nelle Dolomiti 112
Mentoring Small Destinations into Destination Management towards Electronic Marketing 110
Le nuove strategie di destination marketing 110
Atteggiamento dei giovani consumatori verso la pubblicità online: un'analisi esplorativa 110
Final Report Listen to the Voice of the Villages - WP3 Research and Analysis 110
Mass-ski tourism in the Dolomites and sustainability: some evidences from two field research projects 107
The Community Model and Sustainability in Tourism Destinations: the Case of the Dolomites 104
L’innovazione dell’offerta verso l’esperienzialità: il caso dei rifugi alpini 104
The Role of the Regional Tourist Boards in the Destination Marketing Policies: The Case of the Dolomites 103
Destinazione turistica e territorio 103
The challenges of sustainability in the management of ski resorts: the experience of the Dolomites 103
The impact of mountain huts as hybrid organizations in the Italian alpine region towards a sustainable tourism development 102
Internet e le imprese turistiche: un'analisi dell'impatto della rete sul funzionamento del mercato turistico leisure 102
Competitiveness and sustainability in alpine destinations: the opportunities opened by integrating agriculture and tourism 102
Intelligent governance for rural destinations: lessons from a European project 100
Destination Governance: marginal Rural Areas in Europe 99
The challenges of sustainability in the management of ski offer. The Dolomites 99
Consapevolezza e sensibilità dei turisti per offerte di turismo sostenibile. Logiche di interpretazione ambientale per la valorizzazione delle aree naturali 99
Turismo rurale e prodotti esperienziali. Opportunità di sviluppo per i territori marginali 97
Marca territoriale e value proposition 97
Building awareness in community destination to preserve local gastronomic heritage 96
Transnational collaborations for a more sustainable tourism: the role of digital transition 96
Forms of innovation in the offering for the future of tourism in the Alps: 4L tourism (landscape, leisure, learning and limits) 96
Elementi di governance nell'integrazione dello sviluppo regionale e del destination management: il caso delle Alpi 96
Global Warming as a Driver of Change in Alpine Skiing Areas 96
DAL MARKETING TURISTICO AL MARKETING DEL TERRITORIO: IL CASO DEL TRENTINO 95
Relationships among key players and decision-making process in community destinations: ICTs as enabling conditions to create smart tourism destinations 94
Scelte strategiche e pratiche ambientali nelle Pmi alberghiere: verso un nuovo modello di business sostenibile 93
Measuring Destination Carrying Capacity from Residents' Perspectives: A Pilot Study in Garda Trentino 92
Un approccio modulare alla valutazione della qualità dei siti web delle destinazioni turistiche 92
Lo sviluppo dell’eco-turismo come opportunità di riposizionamento strategico e di innovazione dell’offerta: uno studio di caso in una destinazione turistica matura 92
Environmental strategies to enhance sustainability in mountain hotels 92
Il profilo comportamentale del turista estivo nelle Dolomiti 91
Unicità e irriproducibilità del territorio come leva di marketing di una destinazione turistica: il caso “Dolomiti Patrimonio UNESCO 91
The use of the web by small and medium-sized mountain hotels 90
Establishing a Network of European Rural Villages for the Development of Sustainable Tourism 90
Il global warming "gela" il turismo della neve 89
Economic sustainability of events: an exploratory study 89
Profili Hard-Path e Soft-Path dei Turisti 4L in Italia: risultati di un’indagine sui viaggiatori del CTS 89
Overcoming fragmentation: Regional brands as a tool to enhance the competitiveness of community destinations in the Alps 88
Ecco il turista che sceglie le Dolomiti 88
Management per la sostenibilità dello sviluppo turistico e la competitività delle destinazioni 87
Sustainable Tourism Development in the Dolomites UNESCO World Heritage Site: Implications on Well-being 86
Mentoring Small Destination and their SMEs into Tourism Destination Management 85
Destination Marketing 85
Remote workers and sustainable tourism: new challenges for small Italian villages in the post Covid-19 era 85
Sistema Dolomiti: un modello vincente? 84
La sostenibilità dello sviluppo turistico: il caso delle Dolomiti patrimonio naturale dell'Unesco 84
Approccio partecipativo e processo di certificazione di una destinazione turistica community. Il caso “San Vigilio Dolomites" 83
Destination Governance to promote sustainable tourism development. The case of rural marginal areas 83
Reti di marketing. Dal marketing delle merci al marketing delle relazioni 82
Progetto di ricerca del gruppo eTourism: risultati del terzo anno. Area di ricerca 2: analisi dell’organizzazione dell'offerta turistica e ruolo delle ICT nello sviluppo delle relazioni tra attori e con il mercato 82
Comunicare il museo come attrazione turistica 82
Gli effetti di diffusione dell'innovazione dell’offerta culturale in una città: il caso del museo delle scienze a Trento 82
The application of marketing intelligence in destination management. The case of an innovative DMO 81
Hypothesis of destination management in the Alps through the analysis of regional tourist boards 81
Il consorzio di operatori come organo di meta-management di una località turistica 81
Totale 13.041
Categoria #
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Totale 78.463


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021965 0 0 0 0 0 125 201 65 208 97 197 72
2021/20221.677 43 325 13 108 102 27 53 398 61 56 113 378
2022/20232.189 481 171 74 260 280 271 24 135 287 37 111 58
2023/20241.570 127 121 118 142 140 202 108 136 29 144 109 194
2024/20254.304 80 118 216 828 339 518 203 267 388 498 319 530
2025/20263.978 560 218 1.046 1.183 751 220 0 0 0 0 0 0
Totale 19.320