Della Lucia, Maria
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 4.220
EU - Europa 1.880
AS - Asia 566
AF - Africa 283
OC - Oceania 48
SA - Sud America 17
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 5
Totale 7.019
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 4.194
IT - Italia 796
UA - Ucraina 290
SE - Svezia 274
CM - Camerun 262
CN - Cina 259
FI - Finlandia 133
SG - Singapore 123
BG - Bulgaria 85
GB - Regno Unito 84
DE - Germania 74
TR - Turchia 44
VN - Vietnam 36
NZ - Nuova Zelanda 29
FR - Francia 26
ES - Italia 21
CA - Canada 19
AU - Australia 18
IN - India 16
NL - Olanda 16
ID - Indonesia 14
RU - Federazione Russa 12
TW - Taiwan 12
PH - Filippine 11
PT - Portogallo 10
RO - Romania 10
BR - Brasile 8
TH - Thailandia 8
AT - Austria 7
JP - Giappone 7
MX - Messico 7
IR - Iran 6
MY - Malesia 6
NG - Nigeria 6
BE - Belgio 5
EG - Egitto 5
EU - Europa 5
IE - Irlanda 5
PL - Polonia 5
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 5
CH - Svizzera 4
DK - Danimarca 4
GR - Grecia 4
KR - Corea 4
MA - Marocco 4
PK - Pakistan 4
AR - Argentina 3
HU - Ungheria 3
IL - Israele 3
LB - Libano 3
OM - Oman 3
PE - Perù 3
SI - Slovenia 3
CO - Colombia 2
CZ - Repubblica Ceca 2
LK - Sri Lanka 2
SY - Repubblica araba siriana 2
TN - Tunisia 2
AZ - Azerbaigian 1
BW - Botswana 1
CL - Cile 1
CY - Cipro 1
DZ - Algeria 1
FJ - Figi 1
HK - Hong Kong 1
LU - Lussemburgo 1
MG - Madagascar 1
MT - Malta 1
ZA - Sudafrica 1
Totale 7.019
Città #
Chandler 677
Jacksonville 652
Fairfield 252
San Mateo 220
Ashburn 215
Wilmington 212
Princeton 207
Ann Arbor 175
Trento 165
Woodbridge 138
Seattle 122
Houston 117
Beijing 97
Cambridge 87
Sofia 85
Dearborn 63
Lawrence 62
Boardman 60
New York 54
Singapore 49
Helsinki 32
Falls Church 30
Rome 29
Izmir 27
Verona 26
Milan 25
San Diego 24
Christchurch 22
Dong Ket 20
Como 18
Nanjing 18
Shanghai 17
Des Moines 16
Norwalk 15
Schio 14
Trieste 14
Bari 13
Bremen 12
Los Angeles 12
Launceston 11
Redwood City 11
Timisoara 10
Washington 10
Bolzano 9
Düsseldorf 9
Florence 9
Guangzhou 9
Hefei 9
Kunming 9
London 9
Menlo Park 9
Palermo 9
Andover 8
Naples 7
Ottawa 7
Taichung 7
Bridgend 6
Changsha 6
Padova 6
Paris 6
Rovereto 6
Shenzhen 6
Treviso 6
Venezia 6
Zhengzhou 6
Bratislava 5
Fuzhou 5
Innsbruck 5
Jinan 5
Lamézia 5
Leicester 5
Melbourne 5
Nanchang 5
Napoli 5
San Paolo di Civitate 5
Toronto 5
Turin 5
Abuja 4
Brescia 4
Brooklyn 4
Costa Mesa 4
Dallas 4
Elâzığ 4
Gurugram 4
Hanoi 4
Huelva 4
Lincoln 4
Maceió 4
Málaga 4
Ningbo 4
Pavia 4
Pietrasanta 4
Portacomaro 4
Surakarta 4
Tlaquepaque 4
Tübingen 4
Altamura 3
Ankara 3
Bangkok 3
Barcelos 3
Totale 4.447
Nome #
Engaging Community in Sustainable Tourism Development in World Heritage Sites. The Case of the Dolomites 326
Augmented and virtual reality in cultural heritage: enhancing the visitor experience and satisfaction at the Ara Pacis museum in Rome, Italy 212
The effects of local context on World Heritage Site management: The Dolomites Natural World Heritage Site, Italy. 144
Governing Sustainable Tourism: European Networked Rural Villages 131
Case B: Culture-led Urban Regeneration and Brand Building in Alpine Italian Cities 129
Assessing the economic impact of cultural events: a methodology based on applying action-tracking technologies 129
Creative cities: experimental urban labs 120
Approccio manageriale allo sviluppo turistico sostenibile. Un framework interpretativo e di gestione integrato 114
Business Models for Sustainability (BMfs) in the sharing economy: Emerging platforms in accommodation service 111
Intersectoral local development in Italy: the cultural, creative and tourism industries 108
Does the Culture of Context matter in Urban Regeneration Processes? 106
Cultura e sviluppo locale nell'economia della conoscenza. Politiche e strumenti di sviluppo urbano 105
La mobilità sostenibile tra destination management e mobility management. Un’analisi esplorativa in Alto Adige 103
Metodologia della ricerca 101
Heritage and Urban Regeneration. Towards Creative Tourism 101
The role of the private actor in cultural regeneration: hybridizing cultural heritage with creativity in the city 96
L’identificazione dei sistemi turistici locali mediante il modello del distretto industriale: il caso delle Dolomiti e del lago di Garda 94
Integrated Planning of Sustainable Tourism and Mobility. A tourism traffic analysis in Italy’s South Tyrol region 92
Engaging Destination Stakeholders in the Digital Era. The best practice of Italian regional DMOs 91
La multidimensionalità dello sviluppo locale culture-led. Laboratori territoriali di sperimentazione 90
Innovating the cultural heritage museum service model through virtual reality and augmented reality: the effects on the overall visitor experience and satisfaction 90
Valutazione delle ricadute economiche e dell’assetto relazionale dell’associazione arrampicata sportiva Rock Master 88
Caratteristiche del modello di sviluppo turistico alpino. Analisi e prospettive 82
Creative Tourism as a Driver of Urban Regeneration 82
Culture-led regeneration: ricerca, formazione e laboratori territoriali di sperimentazione 81
A managerial approach for the sustainability of tourism development and destination competitiveness 79
E-governance-based Smart Place Branding: Challenges and Implications for Local Identity and Cultural Entrepreneurship 78
Humanistic Management and Sustainable Tourism: Human, Social and Environmental Challenges 74
Natura e pervasività dei percorsi di culture-led regeneration in Italia. Implicazioni di place marketing 69
Managing sustainable mobility in natural areas: the case of South Tyrol (Italy) 67
Destination Governance: marginal Rural Areas in Europe 67
Social capital and governance for sustainable rural development 66
Il perimetro di industrie culturali, creative e turismo: specializzazioni e implicazioni di policy in Italia 65
Ai confini del Nordest: specificità dell'economia del Trentino Alto Adige 64
Co-creating value in destination management levering on stakeholder engagement. 63
Humanistic tourism: Values, Norms and Dignity 63
Sviluppo locale a base culturale e turismo 62
Web 2.0 e stakeholder engagement nei processi di value co-creation 62
Bridging Internal and External Issues Related to Knowledge Sharing: A Service-Dominant Logic Perspective 59
Principi di management delle aree protette e patrimonio naturale. L’efficacia della gestione integrata e partecipata delle Dolomiti UNESCO 58
Social inclusion in museums and visual disabilities: The State Tactile Museum Omero of Ancona 58
Un approccio manageriale allo sviluppo turistico sostenibile.Il cammino Jacopeo di Anaunia 57
Sustainable Tourism Development in the Dolomites UNESCO World Heritage Site: Implications on Well-being 57
Performance measurement systems for event planning and investment decision making 57
Creative cities: emerging Italian cases 56
La competitività dell’offerta turistica nella provincia autonoma di Trento. Indagine sull’efficienza degli esercizi alberghieri 55
Enhancing heritage value by raising sustainability: beyond traditional Business Models in tourism accommodation service platforms 54
Valutazione dell’efficacia delle azioni di promozione turistica e territoriale svolte da Trentino S.p.a nel 2004 53
Global Warming as a Driver of Change in Alpine Skiing Areas 53
L’impatto economico degli impianti di risalita in provincia di Trento 52
La sostenibilità dello sviluppo turistico: il caso delle Dolomiti patrimonio naturale dell'Unesco 52
La valutazione della sostenibilità dello sviluppo turistico. Una applicazione del modello di Weaver nelle Dolomiti patrimonio dell'Unesco 52
Analisi degli aspetti strutturali del sistema commerciale in provincia di Trento 51
Economic sustainability of events: an exploratory study 51
Destination Governance to promote sustainable tourism development. The case of rural marginal areas 51
Embedded governance, knowledge management e capitale sociale per la sostenibilità delle destinazioni. Il caso delle destinazioni montane emergenti 50
The culture and creative industries and tourism. How intersectoral is local cultural development in Italy? 49
Urban culture-led regeneration in monolithic contexts: issues and challenges for place identity and branding 48
Un approccio manageriale allo sviluppo turistico sostenibile. Il cammino Jacopeo di Anaunia 47
Promoting and supporting sustainable tourism. The case of rural and mountain marginal areas 47
Toward Web 5.0 in Italian Regional Destination Marketing 47
Confronting Multi-Level Governance Challenges: The Case of Networked Rural Marginal Areas of Trentino 46
Sistemi produttivi locali vs sistemi turistici locali. Il distretto industriale come paradigma della organizzazione territoriale dello sviluppo economico 45
Il ruolo dell’attore pubblico e della destination management organisation nel marketing delle destinazioni community-type.Uno studio esplorativo 45
Cultural legacy and urban regeneration: where are the spaces for heritage hybridization through stakeholder engagement 45
Developing Creative Cities: Methodological Issues And Policy Implications 45
Se l’amore fosse una montagna 45
Are luxury and sustainability compatible? A Canadian social entrepreneurship case 45
Humanistic Management and Sustainable Tourism: Preface 45
Sustainable Business Models, family, and non-family firms: A problematization 44
La gelateria artigianale delle valli zoldane e cadorine: un approccio distrettuale alla lettura del settore 44
Progetto di sviluppo turistico sostenibile. Opera Pattizia 44
International Place Branding Yearbook 2010: Place Branding in the New Age of Innovation. Book review 44
E-governance-based sustainable, smart and inclusive community brand building. Lessons learned in Eight Italian regional DMOs 43
The spatial boundaries of local tourist systems from a managerial perspective: the case of the Dolomites 43
Mappatura territoriale delle forme distributive: analisi del rapporto tra settori produttivi e strutture d’offerta commerciale 42
Il potenziale delle tecnologie RFID per la valutazione dell’impatto economico degli eventi nel marketing territoriale 42
Relationships and coordination among SMTEs in Alpine destinations. Towards an integrated methodological approach 42
Service-Dominant logic based Territorial Governance 42
Un metodo per l’identificazione spaziale dei sistemi turistici locali. Il caso delle Dolomiti 41
Managing Niche Tourism in Developed Countries. The Case of Vital Villages Association 41
Sustainable Tourism and Well-being Tourism in Mountain Destinations 41
Sistemi di action-tracking per valutare l'impatto economico degli eventi culturali 40
Integrated Planning of Sustainable Tourism and Mobility: An Exploratory Study 40
Ruolo e interazioni di Trentino S.p.a. rispetto ai suoi interlocutori naturali 39
Tourism expenditure generated by cultural events: the case of the Festival dell'Economia di Trento 39
Ipotesi di applicazione del paradigma del distretto industriale allo studio dello sviluppo turistico. Il caso delle Dolomiti 39
L’identificazione dei Sistemi Turistici Locali mediante il modello del distretto industriale. Il caso delle Dolomiti e del Lago di Garda 39
Hybridizing cultural heritage with creativity: an emerging narrative in Italy 39
Engaging Destination Stakeholders in the Social Media Era: Implications for Place Branding and Challenges for Cultural Entrepreneurship 39
Disruption of the market structure in the tourism and hospitality accommodation service. The impact of the new short-term rental players. 39
Social Entrepreneurship and Regenerative Tourism: A Canadian Case Study of Female Leadership 38
Laboratori urbani di turismo creativo. Il caso della città di Trento 38
null 38
Tourism Local System and Networking 38
The efficacy of destination marketing: tools for assessing the web reputation of tourist destinations 38
Linkages between film commissions and production companies: towards a win-win local development strategy 38
Stima della spesa turistica nella località di Molveno. Simulazioni sulla stagione estiva 37
null 37
Il modello organizzativo di Trentino S.p.a 37
Totale 6.625
Categoria #
all - tutte 26.963
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 6.935
Totale 33.898


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/201979 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 79
2019/20201.278 33 27 99 313 122 75 158 70 149 97 43 92
2020/20211.113 46 126 26 145 98 53 113 41 146 79 127 113
2021/20221.236 21 193 13 80 99 48 47 273 33 40 95 294
2022/20231.436 266 118 37 186 154 213 11 122 184 28 89 28
2023/20241.000 70 74 57 56 92 141 61 88 20 87 87 167
Totale 7.802