Della Lucia, Maria
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 4.188
EU - Europa 1.821
AS - Asia 440
AF - Africa 281
OC - Oceania 48
SA - Sud America 17
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 5
Totale 6.800
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 4.162
IT - Italia 757
UA - Ucraina 290
SE - Svezia 274
CM - Camerun 262
CN - Cina 237
FI - Finlandia 129
BG - Bulgaria 85
GB - Regno Unito 79
DE - Germania 68
TR - Turchia 44
SG - Singapore 41
VN - Vietnam 35
NZ - Nuova Zelanda 29
FR - Francia 25
ES - Italia 21
CA - Canada 19
AU - Australia 18
NL - Olanda 16
ID - Indonesia 14
RU - Federazione Russa 12
IN - India 11
PH - Filippine 11
PT - Portogallo 10
RO - Romania 10
BR - Brasile 8
TH - Thailandia 8
TW - Taiwan 8
AT - Austria 7
MX - Messico 7
MY - Malesia 6
BE - Belgio 5
EG - Egitto 5
EU - Europa 5
IE - Irlanda 5
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 5
DK - Danimarca 4
GR - Grecia 4
IR - Iran 4
KR - Corea 4
MA - Marocco 4
NG - Nigeria 4
PL - Polonia 4
AR - Argentina 3
HU - Ungheria 3
IL - Israele 3
JP - Giappone 3
OM - Oman 3
PE - Perù 3
SI - Slovenia 3
CH - Svizzera 2
CO - Colombia 2
LK - Sri Lanka 2
SY - Repubblica araba siriana 2
TN - Tunisia 2
AZ - Azerbaigian 1
BW - Botswana 1
CL - Cile 1
CY - Cipro 1
CZ - Repubblica Ceca 1
DZ - Algeria 1
FJ - Figi 1
HK - Hong Kong 1
LU - Lussemburgo 1
MG - Madagascar 1
MT - Malta 1
PK - Pakistan 1
ZA - Sudafrica 1
Totale 6.800
Città #
Chandler 677
Jacksonville 652
Fairfield 252
San Mateo 220
Ashburn 214
Wilmington 212
Princeton 207
Ann Arbor 175
Trento 162
Woodbridge 138
Seattle 122
Houston 117
Beijing 97
Cambridge 87
Sofia 85
Dearborn 63
Lawrence 62
New York 54
Boardman 36
Helsinki 31
Falls Church 30
Izmir 27
Verona 26
Rome 24
San Diego 24
Christchurch 22
Dong Ket 20
Como 18
Nanjing 18
Des Moines 16
Milan 16
Norwalk 15
Shanghai 15
Schio 14
Trieste 14
Bari 13
Bremen 12
Los Angeles 12
Launceston 11
Redwood City 11
Timisoara 10
Bolzano 9
Düsseldorf 9
Florence 9
Guangzhou 9
Hefei 9
London 9
Menlo Park 9
Washington 9
Andover 8
Kunming 7
Ottawa 7
Taichung 7
Bridgend 6
Changsha 6
Naples 6
Padova 6
Paris 6
Rovereto 6
Treviso 6
Venezia 6
Zhengzhou 6
Bratislava 5
Innsbruck 5
Jinan 5
Lamézia 5
Leicester 5
Melbourne 5
Nanchang 5
Napoli 5
Palermo 5
San Paolo di Civitate 5
Shenzhen 5
Toronto 5
Turin 5
Abuja 4
Brescia 4
Brooklyn 4
Costa Mesa 4
Dallas 4
Elâzığ 4
Fuzhou 4
Hanoi 4
Huelva 4
Lincoln 4
Maceió 4
Málaga 4
Ningbo 4
Pietrasanta 4
Portacomaro 4
Surakarta 4
Tlaquepaque 4
Tübingen 4
Altamura 3
Ankara 3
Bangkok 3
Barcelos 3
Cagayan de Oro 3
Cairo 3
Calvizzano 3
Totale 4.344
Nome #
Engaging Community in Sustainable Tourism Development in World Heritage Sites. The Case of the Dolomites 325
Augmented and virtual reality in cultural heritage: enhancing the visitor experience and satisfaction at the Ara Pacis museum in Rome, Italy 210
The effects of local context on World Heritage Site management: The Dolomites Natural World Heritage Site, Italy. 143
Governing Sustainable Tourism: European Networked Rural Villages 131
Assessing the economic impact of cultural events: a methodology based on applying action-tracking technologies 127
Case B: Culture-led Urban Regeneration and Brand Building in Alpine Italian Cities 120
Creative cities: experimental urban labs 115
Approccio manageriale allo sviluppo turistico sostenibile. Un framework interpretativo e di gestione integrato 107
Intersectoral local development in Italy: the cultural, creative and tourism industries 107
Does the Culture of Context matter in Urban Regeneration Processes? 105
Cultura e sviluppo locale nell'economia della conoscenza. Politiche e strumenti di sviluppo urbano 104
Business Models for Sustainability (BMfs) in the sharing economy: Emerging platforms in accommodation service 104
La mobilità sostenibile tra destination management e mobility management. Un’analisi esplorativa in Alto Adige 103
Heritage and Urban Regeneration. Towards Creative Tourism 101
Metodologia della ricerca 100
Integrated Planning of Sustainable Tourism and Mobility. A tourism traffic analysis in Italy’s South Tyrol region 92
The role of the private actor in cultural regeneration: hybridizing cultural heritage with creativity in the city 92
Engaging Destination Stakeholders in the Digital Era. The best practice of Italian regional DMOs 90
La multidimensionalità dello sviluppo locale culture-led. Laboratori territoriali di sperimentazione 89
L’identificazione dei sistemi turistici locali mediante il modello del distretto industriale: il caso delle Dolomiti e del lago di Garda 88
Valutazione delle ricadute economiche e dell’assetto relazionale dell’associazione arrampicata sportiva Rock Master 87
Creative Tourism as a Driver of Urban Regeneration 81
Culture-led regeneration: ricerca, formazione e laboratori territoriali di sperimentazione 81
A managerial approach for the sustainability of tourism development and destination competitiveness 79
Caratteristiche del modello di sviluppo turistico alpino. Analisi e prospettive 77
E-governance-based Smart Place Branding: Challenges and Implications for Local Identity and Cultural Entrepreneurship 77
Innovating the cultural heritage museum service model through virtual reality and augmented reality: the effects on the overall visitor experience and satisfaction 74
Destination Governance: marginal Rural Areas in Europe 67
Managing sustainable mobility in natural areas: the case of South Tyrol (Italy) 66
Social capital and governance for sustainable rural development 66
Il perimetro di industrie culturali, creative e turismo: specializzazioni e implicazioni di policy in Italia 65
Ai confini del Nordest: specificità dell'economia del Trentino Alto Adige 62
Natura e pervasività dei percorsi di culture-led regeneration in Italia. Implicazioni di place marketing 62
Web 2.0 e stakeholder engagement nei processi di value co-creation 62
Humanistic tourism: Values, Norms and Dignity 62
Sviluppo locale a base culturale e turismo 61
Co-creating value in destination management levering on stakeholder engagement. 61
Bridging Internal and External Issues Related to Knowledge Sharing: A Service-Dominant Logic Perspective 58
Principi di management delle aree protette e patrimonio naturale. L’efficacia della gestione integrata e partecipata delle Dolomiti UNESCO 58
Humanistic Management and Sustainable Tourism: Human, Social and Environmental Challenges 58
Performance measurement systems for event planning and investment decision making 57
Un approccio manageriale allo sviluppo turistico sostenibile.Il cammino Jacopeo di Anaunia 56
Sustainable Tourism Development in the Dolomites UNESCO World Heritage Site: Implications on Well-being 56
Creative cities: emerging Italian cases 55
La competitività dell’offerta turistica nella provincia autonoma di Trento. Indagine sull’efficienza degli esercizi alberghieri 55
Enhancing heritage value by raising sustainability: beyond traditional Business Models in tourism accommodation service platforms 54
Valutazione dell’efficacia delle azioni di promozione turistica e territoriale svolte da Trentino S.p.a nel 2004 53
Global Warming as a Driver of Change in Alpine Skiing Areas 52
La sostenibilità dello sviluppo turistico: il caso delle Dolomiti patrimonio naturale dell'Unesco 52
L’impatto economico degli impianti di risalita in provincia di Trento 51
Economic sustainability of events: an exploratory study 51
Destination Governance to promote sustainable tourism development. The case of rural marginal areas 51
La valutazione della sostenibilità dello sviluppo turistico. Una applicazione del modello di Weaver nelle Dolomiti patrimonio dell'Unesco 51
Analisi degli aspetti strutturali del sistema commerciale in provincia di Trento 50
Embedded governance, knowledge management e capitale sociale per la sostenibilità delle destinazioni. Il caso delle destinazioni montane emergenti 50
The culture and creative industries and tourism. How intersectoral is local cultural development in Italy? 49
Social inclusion in museums and visual disabilities: The State Tactile Museum Omero of Ancona 48
Urban culture-led regeneration in monolithic contexts: issues and challenges for place identity and branding 47
Un approccio manageriale allo sviluppo turistico sostenibile. Il cammino Jacopeo di Anaunia 47
Promoting and supporting sustainable tourism. The case of rural and mountain marginal areas 47
Toward Web 5.0 in Italian Regional Destination Marketing 47
Il ruolo dell’attore pubblico e della destination management organisation nel marketing delle destinazioni community-type.Uno studio esplorativo 45
Confronting Multi-Level Governance Challenges: The Case of Networked Rural Marginal Areas of Trentino 45
Developing Creative Cities: Methodological Issues And Policy Implications 45
Se l’amore fosse una montagna 45
Sistemi produttivi locali vs sistemi turistici locali. Il distretto industriale come paradigma della organizzazione territoriale dello sviluppo economico 44
La gelateria artigianale delle valli zoldane e cadorine: un approccio distrettuale alla lettura del settore 44
Progetto di sviluppo turistico sostenibile. Opera Pattizia 44
Are luxury and sustainability compatible? A Canadian social entrepreneurship case 44
Sustainable Business Models, family, and non-family firms: A problematization 43
E-governance-based sustainable, smart and inclusive community brand building. Lessons learned in Eight Italian regional DMOs 43
Cultural legacy and urban regeneration: where are the spaces for heritage hybridization through stakeholder engagement 43
Humanistic Management and Sustainable Tourism: Preface 43
The spatial boundaries of local tourist systems from a managerial perspective: the case of the Dolomites 42
Mappatura territoriale delle forme distributive: analisi del rapporto tra settori produttivi e strutture d’offerta commerciale 42
International Place Branding Yearbook 2010: Place Branding in the New Age of Innovation. Book review 42
Service-Dominant logic based Territorial Governance 42
Il potenziale delle tecnologie RFID per la valutazione dell’impatto economico degli eventi nel marketing territoriale 41
Relationships and coordination among SMTEs in Alpine destinations. Towards an integrated methodological approach 41
Managing Niche Tourism in Developed Countries. The Case of Vital Villages Association 41
Sustainable Tourism and Well-being Tourism in Mountain Destinations 41
Un metodo per l’identificazione spaziale dei sistemi turistici locali. Il caso delle Dolomiti 40
Integrated Planning of Sustainable Tourism and Mobility: An Exploratory Study 40
Hybridizing cultural heritage with creativity: an emerging narrative in Italy 39
Ruolo e interazioni di Trentino S.p.a. rispetto ai suoi interlocutori naturali 38
Laboratori urbani di turismo creativo. Il caso della città di Trento 38
Ipotesi di applicazione del paradigma del distretto industriale allo studio dello sviluppo turistico. Il caso delle Dolomiti 38
null 38
L’identificazione dei Sistemi Turistici Locali mediante il modello del distretto industriale. Il caso delle Dolomiti e del Lago di Garda 38
The efficacy of destination marketing: tools for assessing the web reputation of tourist destinations 38
Engaging Destination Stakeholders in the Social Media Era: Implications for Place Branding and Challenges for Cultural Entrepreneurship 38
Disruption of the market structure in the tourism and hospitality accommodation service. The impact of the new short-term rental players. 38
null 37
Tourism expenditure generated by cultural events: the case of the Festival dell'Economia di Trento 37
Tourism Local System and Networking 37
Linkages between film commissions and production companies: towards a win-win local development strategy 37
Stima della spesa turistica nella località di Molveno. Simulazioni sulla stagione estiva 36
Il modello organizzativo di Trentino S.p.a 36
Sistemi di action-tracking per valutare l'impatto economico degli eventi culturali 36
Performance measurement systems for event planning and marketing. An exploratory study 36
Totale 6.471
Categoria #
all - tutte 24.805
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 6.427
Totale 31.232


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/2019189 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 110 79
2019/20201.278 33 27 99 313 122 75 158 70 149 97 43 92
2020/20211.113 46 126 26 145 98 53 113 41 146 79 127 113
2021/20221.236 21 193 13 80 99 48 47 273 33 40 95 294
2022/20231.436 266 118 37 186 154 213 11 122 184 28 89 28
2023/2024763 70 74 57 56 92 141 62 88 21 87 15 0
Totale 7.565