Franch, Mariangela
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 9.856
EU - Europa 5.177
AS - Asia 3.437
SA - Sud America 779
AF - Africa 332
OC - Oceania 20
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 8
Totale 19.609
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 9.735
SG - Singapore 1.934
IT - Italia 1.824
CN - Cina 885
UA - Ucraina 738
BR - Brasile 619
SE - Svezia 478
RU - Federazione Russa 466
FI - Finlandia 314
DE - Germania 304
CM - Camerun 245
LV - Lettonia 226
GB - Regno Unito 218
VN - Vietnam 211
BG - Bulgaria 198
FR - Francia 72
CA - Canada 62
ID - Indonesia 62
TR - Turchia 62
NL - Olanda 55
AR - Argentina 48
IE - Irlanda 48
ES - Italia 42
IN - India 39
HK - Hong Kong 36
MX - Messico 36
ZA - Sudafrica 35
PE - Perù 32
BD - Bangladesh 31
EC - Ecuador 24
PH - Filippine 21
AT - Austria 20
CL - Cile 20
HU - Ungheria 20
PL - Polonia 20
RO - Romania 20
TW - Taiwan 19
IQ - Iraq 18
JP - Giappone 16
MA - Marocco 15
CH - Svizzera 14
MY - Malesia 14
AU - Australia 13
VE - Venezuela 13
GR - Grecia 12
BE - Belgio 11
DK - Danimarca 10
LT - Lituania 10
PT - Portogallo 10
PY - Paraguay 10
SA - Arabia Saudita 10
CO - Colombia 9
DZ - Algeria 9
IL - Israele 9
AZ - Azerbaigian 7
EG - Egitto 7
IR - Iran 7
NO - Norvegia 7
NZ - Nuova Zelanda 7
RS - Serbia 7
SI - Slovenia 7
AE - Emirati Arabi Uniti 6
EU - Europa 6
KR - Corea 6
PA - Panama 6
PK - Pakistan 6
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 6
AL - Albania 4
CZ - Repubblica Ceca 4
JM - Giamaica 4
JO - Giordania 4
LK - Sri Lanka 4
LU - Lussemburgo 4
UZ - Uzbekistan 4
BY - Bielorussia 3
DO - Repubblica Dominicana 3
KE - Kenya 3
KZ - Kazakistan 3
MD - Moldavia 3
MW - Malawi 3
NI - Nicaragua 3
NP - Nepal 3
TH - Thailandia 3
AO - Angola 2
BB - Barbados 2
BH - Bahrain 2
BO - Bolivia 2
BW - Botswana 2
CR - Costa Rica 2
GT - Guatemala 2
HR - Croazia 2
LB - Libano 2
MM - Myanmar 2
MN - Mongolia 2
NG - Nigeria 2
OM - Oman 2
TZ - Tanzania 2
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 2
AM - Armenia 1
CI - Costa d'Avorio 1
Totale 19.594
Città #
Jacksonville 1.493
Singapore 1.208
Chandler 1.083
Ashburn 625
Dallas 503
Columbus 425
Santa Clara 410
San Mateo 409
Fairfield 406
Princeton 333
Wilmington 328
Ann Arbor 305
Beijing 257
Moscow 237
Woodbridge 232
Riga 226
Seattle 224
Sofia 193
Trento 192
Houston 165
Dearborn 164
New York 158
Cambridge 145
Los Angeles 135
Milan 116
Lawrence 105
Helsinki 96
Buffalo 85
Munich 83
Boardman 81
Ho Chi Minh City 75
Rome 74
Bremen 71
Hefei 63
Council Bluffs 46
Salerno 46
Naples 44
Düsseldorf 43
London 43
São Paulo 42
Norwalk 40
Redondo Beach 39
Hanoi 33
Verona 33
San Diego 30
Falls Church 29
Izmir 29
Bologna 28
Padova 28
Hong Kong 26
Toronto 26
Bari 25
The Dalles 25
Chicago 24
Florence 24
Jakarta 24
Turin 24
Rio de Janeiro 23
Palermo 21
Bolzano 20
Brooklyn 20
Nanjing 20
Valencia 20
Trieste 19
Johannesburg 17
Kunming 17
Menlo Park 17
Turku 17
Timisoara 16
Andover 15
Belo Horizonte 15
Jinan 15
San Francisco 15
Des Moines 14
Dong Ket 14
Guangzhou 14
Montreal 14
Phoenix 14
Utrecht 14
Warsaw 14
Como 13
Kuala Lumpur 12
Stockholm 12
Tianjin 12
Venezia 12
Venice 12
Washington 12
Santiago 11
Shanghai 11
Atlanta 10
Bergamo 10
Brasília 10
Frankfurt am Main 10
Hangzhou 10
Mountain View 10
Napoli 10
Paris 10
Poplar 10
Zhengzhou 10
Budapest 9
Totale 12.057
Nome #
Engaging Community in Sustainable Tourism Development in World Heritage Sites. The Case of the Dolomites 362
La valorizzazione del territorio in ottica esperienziale attraverso i percorsi del tipico: riflessioni teoriche ed evidenze empiriche in Italia 302
4L tourism (landscape, leisure, learning and limit): responding to new motivations and expectations of tourists to improve the competitiveness of Alpine destinations in a sustainable way 263
Case B: Culture-led Urban Regeneration and Brand Building in Alpine Italian Cities 214
Business Models for Sustainability (BMfs) in the sharing economy: Emerging platforms in accommodation service 203
Destination Management. Governare il turismo tra locale e globale 201
Destinations and destination management in the Alps: A proposal for a classification scheme in the light of some ongoing experiences 189
Assessing the economic impact of cultural events: a methodology based on applying action-tracking technologies 187
The effects of local context on World Heritage Site management: The Dolomites Natural World Heritage Site, Italy. 180
Environmental management practices for sustainable business models in small and medium sized hotel enterprises 178
A quality gaps roadmap for a Website usability process 170
A Method for the Classification of Relationships and Information Needs of Tourist Destination Players 165
Marketing delle destinazioni turistiche. Metodi, approcci e strumenti 159
L’identificazione dei sistemi turistici locali mediante il modello del distretto industriale: il caso delle Dolomiti e del lago di Garda 159
Turismo e Grande Guerra. Marketing del patrimonio dissonante in Trentino-Alto Adige 158
Are tourists willing to pay for decarbonizing tourism? Two applications of indirect questioning in discrete choice experiments 158
Choosing the rightweight model for Web site quality evaluation 154
A modular approach to quality evaluation of tourist destination web sites: the quality model factory 152
Place identity and war heritage: managerial challenges in tourism development in Trentino and Alto Adige/Südtirol 151
Hotel Profiles Based on Environmental Management Practices: Evidence from a Study at an Alpine Destination 150
The 2QCV3Q Quality Model for the Analysiy of Web site Requirements 148
Defining internet marketing strategies for Alpine tourist destinations. Lessons from an empirical research study of the Dolomites area 147
Scelte strategiche e pratiche ambientali nelle Pmi alberghiere: verso un nuovo modello di business sostenibile 145
2QCV2Q: A Model for Web Sites Analysis and Evaluation 141
La domanda di turismo responsabile e di eco-turismo in Italia. Un'indagine esplorativa sui turisti CTS 141
Tecnologie semantiche per l’analisi della reputazione online delle destinazioni turistiche 141
Awareness and exploitation of the potential of the Web by SMTEs: the case of alpine hotels in Italy and France 140
Caratteristiche del modello di sviluppo turistico alpino. Analisi e prospettive 138
Metodologia della ricerca 135
A managerial approach for the sustainability of tourism development and destination competitiveness 130
Supporting decision making in quality projects for web sites: a framework for tourist destinations 121
Disappointment in tourism and hospitality: the influence of films on destinations 121
Roles and opinions of primary and secondary stakeholders within community-type destinations 121
The role of the cable car in sustainable mobility: management choices and an assessment of environmental sustainability. The Trento-Monte Bondone project 121
ANALISI E PROSPETTIVE DEL FAMILY BUSINESS NEL SETTORE TURISTICO-ALBERGHIERO NELL'ARCO ALPINO 120
Strategie di brand management nelle destinazioni alpine community 120
Valutazione delle ricadute economiche e dell’assetto relazionale dell’associazione arrampicata sportiva Rock Master 120
Enhancing heritage value by raising sustainability: beyond traditional Business Models in tourism accommodation service platforms 120
From Reconstruction and Analysis of Tourist Profiles to some Suggestions to Destination Management: an empirical Research in the Dolomites Area 120
Valutare l’impatto economico degli eventi culturali: una metodologia basata sull’applicazione di tecnologie di action-tracking 119
Valutazione della Qualità dell’Applicazione web SIspes 117
Ethics and Sustainable Management: An Empirical Modelling of Carroll’s Pyramid for the Italian Landscape 115
Application of the 2QCV2Q Model to Evaluate the Quality of University Web-Sites 114
Developing Intercultural Sensitivity as an Emotional Ability 113
Adesso le Alpi competono sul web 112
Business models on the Web: application to most popular sites and related trends 112
Final Report Listen to the Voice of the Villages - WP3 Research and Analysis 110
Comportamenti e scelte del turista fai-da-te nelle Dolomiti 109
Market research for requirements analysis using linguistic tools 109
Atteggiamento dei giovani consumatori verso la pubblicità online: un'analisi esplorativa 109
Introduzione. Arte, cultura e turismo nelle ricerche di marketing: contesto, contenuto e prospettive 108
Mass-ski tourism in the Dolomites and sustainability: some evidences from two field research projects 107
Alpine Tourism and Tourism Protocol: The Profile of the Tourist in the Dolomites Summer Season 2001 104
The Community Model and Sustainability in Tourism Destinations: the Case of the Dolomites 103
The Role of the Regional Tourist Boards in the Destination Marketing Policies: The Case of the Dolomites 103
Sistemi turistici a confronto: il posizionamento del Trentino all'interno del panorama competitivo alpino 100
Analisi del ruolo degli Enti Turistici Territoriali nell’arco alpino 100
Demand Research Investigation: Consumer of Tourists Services 99
L'analisi dei bisogni di telecomunicazione delle imprese 97
Evaluating and Designing the Quality of Web Sites 97
Evaluating and Designing the Quality of Web Sites 96
Tourist Destinations and the Quality of Web Sites: A Study of Regional Tourist Boards in the Alps 96
Requirements Analysis using linguistic tools: Results of an On-line Survey 95
Forms of innovation in the offering for the future of tourism in the Alps: 4L tourism (landscape, leisure, learning and limits) 95
Elementi di governance nell'integrazione dello sviluppo regionale e del destination management: il caso delle Alpi 95
Compatibilità tra sviluppo della domanda di turismo invernale nelle Dolomiti e sostenibilità ambientale 95
Global Warming as a Driver of Change in Alpine Skiing Areas 95
DAL MARKETING TURISTICO AL MARKETING DEL TERRITORIO: IL CASO DEL TRENTINO 94
Il Family Audit strumento potenziale per facilitare la conciliazione, l'efficienza e la redditività delle organizzazioni 94
Le frontiere manageriali per la valorizzazione della cultura e dell’arte 94
La competitività dell’offerta turistica nella provincia autonoma di Trento. Indagine sull’efficienza degli esercizi alberghieri 94
Manuale di linee guida per il sito web di una destinazione turistica 93
Scelte strategiche e pratiche ambientali nelle Pmi alberghiere: verso un nuovo modello di business sostenibile 93
Environmental strategies to enhance sustainability in mountain hotels 92
Il service management e la gestione dei servizi turistici. 92
Il profilo comportamentale del turista estivo nelle Dolomiti 91
Lo sviluppo dell’eco-turismo come opportunità di riposizionamento strategico e di innovazione dell’offerta: uno studio di caso in una destinazione turistica matura 91
Tourism Ecosystems: sustainability management and digitalization 90
La produzione e l'erogazione del servizio commerciale tra presente e futuro 90
The use of the web by small and medium-sized mountain hotels 90
Establishing a Network of European Rural Villages for the Development of Sustainable Tourism 90
L'imprenditoria femminile nell'area Euregio 90
Il global warming "gela" il turismo della neve 89
Profili Hard-Path e Soft-Path dei Turisti 4L in Italia: risultati di un’indagine sui viaggiatori del CTS 89
Alpine Tourism and Tourism Protocol: The Profile of the Tourist in the Dolomites. Summer Season 2001 89
Applicazione del Life Cycle Assessment per misurare l’impatto ambientale dell’organizzazione di un evento. Il caso “Maggio in Centro” 89
Creatività in azienda: metodi e tecniche 88
Economic sustainability of events: an exploratory study 88
Evaluation of the Web Sites of some Economics Faculties 88
Ecco il turista che sceglie le Dolomiti 88
Overcoming fragmentation: Regional brands as a tool to enhance the competitiveness of community destinations in the Alps 87
Valutazione dell’efficacia delle azioni di promozione turistica e territoriale svolte da Trentino S.p.a nel 2004 86
War Tourism Product Development. Management of the Great War Heritage in Trentino, Italy 86
Marketing e Impresa 85
The Potential of Web Communities for marketing: The Girland case 85
Management per la sostenibilità dello sviluppo turistico e la competitività delle destinazioni 84
Instantiating web sites quality models: an ontologies driven approach 84
Sistema Dolomiti: un modello vincente? 84
Guidelines for excellence in the web sites of tourist destinations: a study of the regional tourist boards in the Alps 84
Un approccio multidisciplinare per la definizione della qualità in agricoltura. Riflessioni alla luce di tre anni di esperienze nella frutticoltura trentina. 83
Totale 12.203
Categoria #
all - tutte 72.107
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 11.125
Totale 83.232


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.104 0 0 0 0 0 124 231 62 244 83 254 106
2021/20222.083 30 396 23 150 158 54 61 490 66 112 115 428
2022/20232.307 447 168 46 273 321 357 10 170 323 35 128 29
2023/20241.288 90 115 65 94 91 245 88 76 26 90 62 246
2024/20253.919 35 46 208 857 309 499 113 223 363 504 263 499
2025/20263.899 506 170 1.033 1.290 759 141 0 0 0 0 0 0
Totale 19.968