Felisatti, Ettore
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 287
EU - Europa 170
AS - Asia 74
AF - Africa 19
OC - Oceania 9
SA - Sud America 3
Totale 562
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 285
IT - Italia 94
SG - Singapore 30
GB - Regno Unito 25
CN - Cina 17
PH - Filippine 16
BG - Bulgaria 15
DE - Germania 13
ZA - Sudafrica 10
ES - Italia 8
AU - Australia 5
FI - Finlandia 5
BW - Botswana 4
FR - Francia 4
CO - Colombia 3
LB - Libano 3
MH - Marshall, isole 3
MY - Malesia 3
CA - Canada 2
HU - Ungheria 2
IN - India 2
NG - Nigeria 2
PK - Pakistan 2
RU - Federazione Russa 2
SE - Svezia 2
CI - Costa d'Avorio 1
FJ - Figi 1
KE - Kenya 1
TR - Turchia 1
ZM - Zambia 1
Totale 562
Città #
Princeton 52
Ashburn 50
Lawrence 26
Trento 23
Singapore 18
Sofia 13
Caldogno 11
Wilmington 11
New York 10
Padova 8
Cape Town 7
Sutton 7
Getafe 6
Shenzhen 6
Falls Church 5
Helsinki 5
Norwalk 5
Palayan 5
Palermo 5
San Diego 5
Chandler 4
Chicago 4
Gaborone 4
Mazzano 4
Munich 4
Verona 4
Washington 4
Xiamen 4
Bogotá 3
Majuro 3
Naples 3
Paris 3
Pretoria 3
Scandiano 3
Afragola 2
Boardman 2
Bologna 2
Bonndorf 2
Cagayan de Oro 2
Calgary 2
Camberley 2
Campobasso 2
Cesano Maderno 2
Changsha 2
Charlotte 2
Fairfield 2
Florence 2
Galax 2
Gorizia 2
Hounslow 2
Ilorin 2
Lahore 2
Lambeth 2
Leicester 2
Lockport 2
Malmo 2
Manila 2
Modugno 2
Mosonmagyaróvár 2
Palestro 2
Pescara 2
Plovdiv 2
Quezon City 2
Radstock 2
San Mateo 2
Shanghai 2
Sydney 2
Tanjong Malim 2
Terrassa 2
Tower Hamlets 2
Udine 2
Valenzuela 2
Vicenza 2
Wollongong 2
Woodbridge 2
Xi'an 2
Abidjan 1
Banbridge 1
Bengaluru 1
Brisbane 1
Cambridge 1
Cardiff 1
Chirignago 1
Chiswick 1
Falkenstein 1
Fremont 1
Genoa 1
Gunzenhausen 1
Görwihl 1
Hamburg 1
Houston 1
Iligan 1
Karaman 1
Kilburn 1
Los Angeles 1
Lusaka 1
Malacca 1
McAllen 1
Milan 1
Mountain View 1
Totale 436
Nome #
Exploring good teaching practices and needs for improvement: Implications for staff development 132
Preparare alla professionalità docente e innovare la didattica universitaria 28
Peer review per il tirocinio: un'esperienza con studenti di scienze della formazione primaria verso un modello integrato 26
The professional development of teachers and teaching innovation: new perspectives on teacher training at the University of Padova 26
La qualificazione didattica dei docenti universitari. L’esperienza pilota del Politecnico di Torino 25
Didattica universitaria e preparazione professionale dei docenti: prospettive e approcci metodologici e valutativi delle azioni di faculty development 23
L’esperienza di Peer Review nel corso di laurea in Scienze della Formazione Primaria: esiti di una ricerca valutativa sulle percezioni degli studenti 23
Per una qualificazione della docenza universitaria: prospettive e azioni possibili 22
Analisi della docenza e bisogni di formazione 22
Prácticas, Creencias y Necesidades del Profesorado en las Universidades Italianas: Resultados de una Encuesta Nacional para la Mejora de los Procesos de Desarrollo Profesional 21
La formazione dei futuri insegnanti con la peer review: un modello per il tirocinio di Scienze della Formazione Primaria 19
Apprendere per imparare: formazione e sviluppo professionale dei docenti universitari. Un progetto innovativo dell’Università di Padova 19
TLLAB al Politecnico di Torino: un percorso di crescita per giovani ricercatori e ricercatrici 19
La valutazione della didattica e la formazione dei docenti universitari 17
MODELING PROFESSIONAL DEVELOPMENT PROGRAMS FOR JUNIOR FACULTY: EXPERIENCES AND REFLECTIONS FROM ITALIAN UNIVERSITIES 17
The professional development of teachers: from teachers’ practices and beliefs to new strategies at the university of Padua 17
Prospettive e pratiche di sviluppo professionale dei docenti universitari 16
Il Sistema di Formazione e Qualificazione della Docenza nell’ateneo di Catania 16
Professional development and the growth of university teacher communities in the context of educational change 14
Peer-assessment in HE: an exploratory research in four Italian university courses 14
Introduzione: verso la costruzione di un modello italiano di formazione dei docenti universitari 13
Peer feedback and technology-enhanced assessment as critical issues to foster student learning 13
Training for innovation at Politecnico of Turin: Faculty Development, experience and research with students on the Aerospace Engineering course through Team Based Learning. Formare per innovare al Politecnico di Torino: Faculty Development, esperienza e ricerca con gli studenti del corso di Ingegneria Aerospaziale attraverso il Team Based Learning. 12
Teaching competences in Italian universities: an attempt of classification to inform professional development processes 12
Teachers' perceptions about their practices: A qualitative research at the University of Padua 12
null 12
Professionalità docente e innovazione didattica. Una proposta dell’Università di Padova per lo sviluppo professionale dei docenti universitari 9
Teaching Evaluation in Higher Education and Faculty Development 7
Teaching and Learning Centre: Analysis of Key Elements 6
Teacher professional development and academic educational innovation: new learning strategies to improve teaching practices at the University of Padova 6
Educational Leadership for Academic Development: Practices and Reflections at University of Trento 5
Totale 623
Categoria #
all - tutte 7.806
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 2.886
Totale 10.692


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2021/2022112 0 0 0 0 0 1 39 18 5 0 4 45
2022/2023134 52 0 0 0 0 2 7 12 15 5 24 17
2023/2024311 40 21 6 8 16 57 6 11 7 38 50 51
2024/202566 56 10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 623