Sulpizio, Simone

Sulpizio, Simone  

Psicologia e scienze cognitive (29/10/12-)  

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Titolo Anno di pubblicazione Autori Unitn File
Accento e sillabe nei modelli computazionali della lettura: è così semplice leggere unità polisillabiche? 1-gen-2013 Sulpizio, Simone
Analyzing spatial data from mouse tracker methodology: an entropic approach 1-gen-2017 Calcagnì, AntonioLombardi, LuigiSulpizio, Simone
Arithmetic facts and language of acquisition effect in primary school children 1-gen-2016 Sulpizio, SimoneJob, Remo +
Crisi di riproducibilità o crisi di fiducia? 1-gen-2019 Sulpizio, SimoneAvanzi, Lorenzo
Design Guidelines for Web Readability 1-gen-2017 Miniukovich, A.De Angeli, A.Sulpizio, S.Venuti, P.
Discriminating between mothers' infant- and adult-directed speech: cross-linguistic generalizability from Japanese to Italian and German 1-gen-2017 Sulpizio, SimoneEsposito, Gianluca +
Early and multiple-loci divergency of proper and common names: an event-related potential investigation 1-gen-2018 Sulpizio, S.Job, R.
Editorial: bridging reading aloud and speech production 1-gen-2016 Sulpizio, Simone +
Effetti dell'informazione metrica e segmentale nella produzione di parole 1-gen-2017 Simone SulpizioRemo Job
“È un buon leader?”: orientamento sessuale, stereotipi di genere e discriminazione nelle posizioni di leadership 1-gen-2015 Fasoli, FabioSulpizio, SimonePaladino, Maria Paola +
fNIRS reveals enhanced brain activation to female (versus male) infant directed speech (relative to adult directed speech) in Young Human Infants 1-gen-2018 Sulpizio, SimoneBornstein, Marc H.Esposito, GianlucaShinohara, Kazuyuki +
La frequenza sillabica nella lettura di parole 1-gen-2010 Sulpizio, Simone
Gay- and lesbian-sounding auditory cues elicit stereotyping and discrimination 1-gen-2017 Fasoli, FabioMaass, AnnePaladino, Maria PaolaSulpizio, Simone
Guideline-based evaluation of web readability 1-gen-2019 Miniukovich A.Scaltritti M.Sulpizio S. +
Investigating Effects of Typographic Variables on Webpage Reading Through Eye Movements 1-gen-2019 Scaltritti M.Miniukovich A.Venuti P.Job R.Sulpizio S. +
It takes biking to learn: Physical activity improves learning a second language 1-gen-2017 Liu, FengqinSulpizio, SimoneJob, Remo +
Italians use abstract knowledge about lexical stress during spoken-word recognition 1-gen-2012 Sulpizio, Simone +
L'intervento delle sillabe nei processi di produzione e riconoscimento visivo delle parole 1-gen-2010 Sulpizio, SimoneJob, Remo
Language specific listening of Japanese geminate consonants: cross-linguistic study 1-gen-2014 Sulpizio, Simone +
Le non-parole possono attivare emozioni? Uno studio empirico 1-gen-2015 Job, RemoSulpizio, Simone +