Martini, Umberto
Martini, Umberto
Economia e management (29/10/12-)
4L tourism (landscape, leisure, learning and limit): responding to new motivations and expectations of tourists to improve the competitiveness of Alpine destinations in a sustainable way
2008-01-01 Franch, Mariangela; Martini, Umberto; Buffa, Federica; Parisi, Gerardine
A managerial approach for the sustainability of tourism development and destination competitiveness
2010-01-01 Della Lucia, Maria; Martini, Umberto; Franch, Mariangela
A Method for the Classification of Relationships and Information Needs of Tourist Destination Players
2001-01-01 Franch, Mariangela; Mich, Luisa; Martini, Umberto
A modular approach to quality evaluation of tourist destination web sites: the quality model factory
2005-01-01 Mich, Luisa; Franch, Mariangela; Martini, Umberto
ANALISI E PROSPETTIVE DEL FAMILY BUSINESS NEL SETTORE TURISTICO-ALBERGHIERO NELL'ARCO ALPINO
2008-01-01 Franch, Mariangela; Martini, Umberto; Buffa, Federica
Approccio alla sostenibilità, governance e competitività delle destinazioni turistiche: stato dell'arte e prospettive
2013-01-01 Martini, Umberto
Approccio partecipativo e processo di certificazione di una destinazione turistica community. Il caso “San Vigilio Dolomites"
2022-01-01 Buffa, Federica; De Santis, Diego; Masotti, Paola; Martini, Umberto
Atteggiamento dei giovani consumatori verso la pubblicità online: un'analisi esplorativa
2009-01-01 Franch, Mariangela; Martini, Umberto; Buffa, Federica
Awareness and exploitation of the potential of the Web by SMTEs: the case of alpine hotels in Italy and France
2005-01-01 Franch, Mariangela; Martini, Umberto; Novi Inverardi, Pier Luigi; Buffa, Federica
Building awareness in community destination to preserve local gastronomic heritage
2023-01-01 Massacesi, Chiara; Martini, Umberto; Buffa, Federica
Celebrity endorsement e brand equity nell'outdoor-mountaineering
2016-01-01 Martini, Umberto; Buffa, Federica; Caporusso, Letizia
Challenges and opportunities of digital nomadism for minor tourism destinations: the case of Valsugana (Italy)
2023-01-01 Lonardi, Serena; Buffa, Federica; Martini, Umberto
Community participation and stakeholder engagement in natural resource management. An opportunity for the co-creation of sustainable tourism products
2018-01-01 Martini, U.; Buffa, F.; Notaro, S.; Zeni, N.; Novi Inverardi, P. L.
Community Participation, Natural Resource Management and the Creation of Innovative Tourism Products: Evidence from Italian Networks of Reserves in the Alps
2017-01-01 Martini, U.; Buffa, F.; Notaro, S.
Competenze e formazione per un turismo che cambia
2007-01-01 Martini, Umberto
Competitiveness and sustainability in alpine destinations: the opportunities opened by integrating agriculture and tourism
2015-01-01 Martini, Umberto; Buffa, Federica
Comportamenti e scelte del turista fai-da-te nelle Dolomiti
2005-01-01 Martini, Umberto; Franch, Mariangela; Novi Inverardi, Pier Luigi; Buffa, Federica
Comunicare il museo come attrazione turistica
2009-01-01 Martini, Umberto
Consapevolezza e sensibilità dei turisti per offerte di turismo sostenibile. Logiche di interpretazione ambientale per la valorizzazione delle aree naturali
2019-01-01 Pederzolli Giovanazzi, S.; Buffa, F.; Novi Inverardi, P. L.; Martini, U.
Creating Tourist Experiences in European Alpine Areas: Beyond Mass Tourism
2016-01-01 Martini, Umberto; Buffa, Federica