Do listeners use lexical stress at an early stage in word learning? Artificial-lexicon studies have shown that listeners can learn new spoken words easily. These studies used non-words differing in consonants and/or vowels, but not differing only in stress. If listeners use stress information in word learning, they should be able to learn new words that differ only in stress (e.g., BInulo-biNUlo). We investigated this issue here. When learning new words, Italian listeners relied on segmental information; they did not take stress information into account. Newly-acquired words differing in stress alone are not automatically represented as different words.
Scheda prodotto non validato
I dati visualizzati non sono stati ancora sottoposti a validazione formale da parte dello Staff di IRIS, ma sono stati ugualmente trasmessi al Sito Docente Cineca (Loginmiur).
Titolo: | When two newly-acquired words are one: new words differing in stress alone are not automatically represented differently | |
Autori: | Sulpizio, Simone; J. M., Mcqueen | |
Autori Unitn: | ||
Titolo del volume contenente il saggio: | Proceeding of the 12th Annual Conference of Speech Comunication Association | |
Luogo di edizione: | Firenze | |
Casa editrice: | ISCA | |
Anno di pubblicazione: | 2011 | |
Codice identificativo Scopus: | 2-s2.0-84865741802 | |
Codice identificativo WOS: | WOS:000316502200351 | |
Handle: | http://hdl.handle.net/11572/86865 | |
Appare nelle tipologie: | 04.1 Saggio in atti di convegno (Paper in Proceedings) |