Human perception is a crucial factor in the evaluation and use of an application or artefact. Currently, there is a relevant number of websites that rely on collaborative tagging: such systems allow users to add tags (words) for categorising contents. In this work, we explored a methodology for detecting human perception by using collaborative tagging systems. This approach highlighted the potential use of such systems evaluating the end users' perception without requiring a significant effort in designing specific evaluation tools like, for instance, questionnaires.
Titolo: | Human perception through collaborative semantics | |
Autori: | A., Malizia; De Angeli, Antonella; S., Levialdi | |
Autori Unitn: | ||
Titolo del periodico: | INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL AND HUMANISTIC COMPUTING | |
Anno di pubblicazione: | 2008 | |
Numero e parte del fascicolo: | no. 1 | |
Digital Object Identifier (DOI): | http://dx.doi.org/10.1504/IJSHC.2008.020483 | |
Handle: | http://hdl.handle.net/11572/86616 | |
Appare nelle tipologie: | 03.1 Articolo su rivista (Journal article) |
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione