The paper presents some reflections on the pedagogical lines designed by Francesco Paoli for the Rovereto infant school. On the basis of the unpublished essay Il Cono Pedagogico dell’Asilo d’Infanzia di Rovereto, we make a comparison between Paoli’s proposals and the philosophical-educational reflections of his teacher, Antonio Rosmini. It emerges a framework of continuity and new insights; the basis offered by Rosmin’s pedagogy is integrated by Paoli with reflections on educational stimuli, on the role of architecture and on the importance of the aesthetic sense and game in childhood growth.
FRANCESCO PAOLI’S CONO PEDAGOGICO: LEGACIES AND INNOVATIONS INSIDE THE ROSMINIAN PEDAGOGY IL CONO DI FRANCESCO PAOLI: EREDITÀ E INNOVAZIONI NELLA PEDAGOGIA ROSMINIANA / Bonafede, Paolo. - In: ROSMINI STUDIES. - ISSN 2385-216X. - 2020:7(2020), pp. 271-277.
Scheda prodotto non validato
I dati visualizzati non sono stati ancora sottoposti a validazione formale da parte dello Staff di IRIS, ma sono stati ugualmente trasmessi al Sito Docente Cineca (Loginmiur).
Titolo: | FRANCESCO PAOLI’S CONO PEDAGOGICO: LEGACIES AND INNOVATIONS INSIDE THE ROSMINIAN PEDAGOGY IL CONO DI FRANCESCO PAOLI: EREDITÀ E INNOVAZIONI NELLA PEDAGOGIA ROSMINIANA |
Autori: | Bonafede, Paolo |
Autori Unitn: | |
Titolo del periodico: | ROSMINI STUDIES |
Anno di pubblicazione: | 2020 |
Numero e parte del fascicolo: | 7 |
Digital Object Identifier (DOI): | http://dx.doi.org/10.15168/2385-216X/226 |
Handle: | http://hdl.handle.net/11572/284771 |
Citazione: | FRANCESCO PAOLI’S CONO PEDAGOGICO: LEGACIES AND INNOVATIONS INSIDE THE ROSMINIAN PEDAGOGY IL CONO DI FRANCESCO PAOLI: EREDITÀ E INNOVAZIONI NELLA PEDAGOGIA ROSMINIANA / Bonafede, Paolo. - In: ROSMINI STUDIES. - ISSN 2385-216X. - 2020:7(2020), pp. 271-277. |
Appare nelle tipologie: | 03.1 Articolo su rivista (Journal article) |