Using stereotypes in travel journalism is a discourse strategy aimed at making it easier for readers to understand a reality they do not know. In this paper, we analyze a corpus of texts published by the Spanish magazine "Viajar" about Italian destinations. We compare texts written during the first years of the magazine’s existence (1978-1983) with more recent ones (1996-2009), thus highlighting the changes in the approach used by professionals in the field of tourism publishing.
Titolo: | El estereotipo italiano en los reportajes de la revista "Viajar" | |
Autori: | Liverani, Elena Maria; Canals Piñas, Jorge | |
Autori Unitn: | ||
Titolo del volume contenente il saggio: | Rumbos del hispanismo en el umbral del Cincuentenario de la AIH. Vol. VIII: Lengua | |
Luogo di edizione: | Roma | |
Casa editrice: | Bagatto Libri | |
Anno di pubblicazione: | 2012 | |
ISBN: | 9788878062030 | |
Handle: | http://hdl.handle.net/11572/95105 | |
Appare nelle tipologie: | 02.1 Saggio su volume miscellaneo o Capitolo di libro (Essay or Book Chapter) |
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione