The evaluation of e-learning applications deserves special attention, and evaluators need effective methodologies and appropriate guidelines to perform their task. In this paper, we present a comparison of different techniques and describe the methodology of an experiment aimed to unveil strengths and weaknesses of Heuristic Evaluation, Direct Observation and SUE Inspection. The experiment was designed to compare the performance of evaluators applying different techniques on the same e-learning software
Scheda prodotto non validato
I dati visualizzati non sono stati ancora sottoposti a validazione formale da parte dello Staff di IRIS, ma sono stati ugualmente trasmessi al Sito Docente Cineca (Loginmiur).
Titolo: | E-learning evaluation: A cross-technique comparison | |
Autori: | R., Lanzilotti; C., Ardito; M. F., Costabile; De Angeli, Antonella | |
Autori Unitn: | ||
Titolo del volume contenente il saggio: | Proceedings of the Workshop on E-learning and HCI, Interact 2005 | |
Luogo di edizione: | New York | |
Casa editrice: | ACM | |
Anno di pubblicazione: | 2005 | |
Handle: | http://hdl.handle.net/11572/90260 | |
Appare nelle tipologie: | 04.1 Saggio in atti di convegno (Paper in proceedings) |