Synchronous collaborative navigation is a form of social navigation where users virtually share a web browser. In this paper, we present a symmetric, proxy-based architecture where each user can take the lead and guide others in visiting web sites, without the need for a special browser or other software. We show how we have applied this scheme to a problem-solving-oriented e-learning system.

Symmetric Synchronous Collaborative Navigation / Gerosa, Luca; Giordani, Alessandra; Ronchetti, Marco. - ELETTRONICO. - (2004).

Symmetric Synchronous Collaborative Navigation

Giordani, Alessandra;Ronchetti, Marco
2004-01-01

Abstract

Synchronous collaborative navigation is a form of social navigation where users virtually share a web browser. In this paper, we present a symmetric, proxy-based architecture where each user can take the lead and guide others in visiting web sites, without the need for a special browser or other software. We show how we have applied this scheme to a problem-solving-oriented e-learning system.
2004
Trento, Italia
Università degli Studi di Trento. DEPARTMENT OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY
Symmetric Synchronous Collaborative Navigation / Gerosa, Luca; Giordani, Alessandra; Ronchetti, Marco. - ELETTRONICO. - (2004).
Gerosa, Luca; Giordani, Alessandra; Ronchetti, Marco
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
SymmetricSyncrhronousCollaborativeNavigation.pdf

accesso aperto

Tipologia: Versione editoriale (Publisher’s layout)
Licenza: Tutti i diritti riservati (All rights reserved)
Dimensione 304 kB
Formato Adobe PDF
304 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11572/359014
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact