Sfoglia per Autore
Walled Cities of Veneto Region: Promoting Cultural Heritage in Education Using Augmented Reality Tools
2015-01-01 Petrucco, Corrado; Agostini, Daniele
Augmented reality learning: pedagogical aspects and technologies for a future methodological framework
2016-01-01 Petrucco, Corrado; Agostini, Daniele
Teaching Our Cultural Heritage Using Mobile Augmented Reality
2016-01-01 Petrucco, Corrado; Agostini, Daniele
Educare al patrimonio culturale con la Mobile Augmented Reality
2016-01-01 Petrucco, Corrado; Agostini, Daniele
Progetto di sperimentazione didattica: geolocalizziamo la Grande Guerra. Percorsi e trincee sul fronte del Monte Grappa e del Fiume Piave
2018-01-01 Agostini, Daniele; Piva, Manlio
Sperimentazione di una App di Realtà Aumentata per comunicare il Patrimonio Culturale: l’Hestercombe Gardens Augmented Visit
2018-01-01 Agostini, Daniele; Petrucco, Corrado
Promoting Outdoor Cultural Heritage Education with Mobile Mixed-Reality Learning Tools: Two Case Studies in Italy and Great Britain
2019-01-01 Agostini, Daniele
Student Perceptions of Fake News: A Matter of Information Literacy Awareness
2020-01-01 Petrucco, Corrado; Agostini, Daniele
Differenze di genere nella percezione e valutazione delle fake news: uno studio di caso con studenti di scuola secondaria di secondo grado
2020-01-01 Agostini, Daniele; Petrucco, Corrado
Tri-AR. Un modello didattico basato sull’Activity Theory per la progettazione, la pratica e l’analisi di esperienze educative con tecnologie mobili
2020-01-01 Agostini, Daniele; Petrucco, Corrado
Drawings as a tool for assessment of cultural heritage understanding: a case study in a Mixed Reality Learning experience
2020-01-01 Agostini, Daniele; Petrucco, Corrado
Didattica a distanza nella Scuola Primaria: uno Studio di Caso sul tema delle relazioni fra insegnanti, studenti e genitori durante il lockdown per Covid19
2021-01-01 Petrucco, Corrado; Agostini, Daniele; Bellettato, Elisa
Teaching and mobile learning. Interactive educational design
2021-01-01 Santoianni, Flavia; Petrucco, Corrado; Ciasullo, Alessandro; Agostini, Daniele
Le tecnologie Mixed Reality per l’apprendimento
2022-01-01 Agostini, Daniele
THE PRIMM METHOD FOR TEACHING PROGRAMMING: EXPERIMENTATION AND VALIDATION
2023-01-01 Peserico, Giulia; Serafini, Maria; Voltolini, Francesca; Picasso, Federica; Agostini, Daniele; Fiore, Francesca; Serbati, Anna; Montresor, Alberto.
"A livello formativo è stata la parte migliore della mia vita”. Università e studenti con percorsi migratori
2023-01-01 Picasso, Federica; Agostini, Daniele; Serbati, Anna
Problematic Smartphone Use and University Students’ Academic Performance
2023-01-01 Petrucco, Corrado; Agostini, Daniele
Sperimentazione del Metodo PRIMM per l’Insegnamento della Programmazione
2023-01-01 Peserico, Giulia; Voltolini, Francesca; Serafini, Maria; Picasso, Federica; Agostini, Daniele; Fiore, Francesca; Serbati, Anna; Montresor, Alberto.
THE IMPACT OF COMMUNITIES OF PRACTICE AT THE UNIVERSITY OF TRENTO: RESEARCH-BASED LESSONS LEARNT
2023-01-01 Agostini, Daniele; Picasso, Federica; Maniero, Sabrina; Serbati, Anna; Venuti, Paola
Drawings as a tool for assessing Mixed Reality Mobile Learning experiences: a case study on heritage education in Italian primary school
2023-01-01 Agostini, Daniele
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile